Wikia

De Drie Tijden, Afrika in 1920

Afrika in 1920‎

De Drie Tijden, Afrika in 2009

Afrika in 2009

Afrika is het enige continent waar de vele oorlogen geen vele kleine, maar enkele grote staten hebben opgeleverd. De Grote Vijf zijn van zuid naar noord Zuid-Afrika (Kaapstad), Midden-Afrika, Oost-Afrika, West-Afrika (Port Harcourt) en Noord-Afrika.

GeschiedenisEdit

Na de Grote Europese Oorlog kwamen de Europese koloniën grotendeels in Russische en Osmaanse handen. Er blijven in Afrika slechts vier landen onafhankelijk van deze grootmachten; Marokko, Liberia, Ethiopië en Zuid-Afrika. Deze situatie is te zien in de kaart van Afrika in 1920. Zuid-Afrika heeft al in 1920 gebruik weten te maken van het feit dat Rusland en het Osmaanse Rijk zich overstrekken. Het heeft Duits Zuidwest-Afrika, Swaziland, Basutoland en Bechuanaland ingenomen, wat overeenkomt met OTL Namibië, Swaziland, Lesotho en botswana. De plaatselijke elites in die landen waren zich ervan bewust dat ze of onder Zuid-Afrikaanse soevereiniteit aan het roer konden blijven, of onder Russisch bewind het veld konden ruimen. Als een direct gevolg is er geen wezenlijke weerstand tegen de Zuid-Afrikaanse overname in deze landen. In de rest van Afrika hebben Rusland en het Osmaanse Rijk het minder makkelijk, In verschillende landen komen de elites in opstand, hoewel deze opstanden in eerste instantie succesvol neergeslagen werden.

Around Wikia's network

Random Wiki