Wikia

Uchronie Wiki

Asgardan

151pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Asgardan - volluit de Cyclus Asgardan - is een fantasy-boekwerk dat momenteel geschreven word door mijzelf, een zeventienjarige scholier uit Nederland. Het is een triologie die verhaalt over het lot van een man als redder van de wereld. Hij is de enige die de wereld kan redden van schaduw en chaos.

Hoofdlijn van het verhaal Edit

De Cyclus Asgardan is een verhaal dat is gebasseerd op de oude Hindoeïstische levenscyclus. Iedere keer staat het kwaad opnieuw op en moet de vrijheid een nieuwe held in het patroon werven om deze duistere krachten te weerstaan. Momenteel - in het jaar 1570 - is Asgardan door interne oorlogen verzwakt. De magische barrière - bekend als de Wereldrand - is door de oorlogen sterk verzwakt en schaduw begint door de bressen Asgardan binnen te sijpelen. Een serie gruwelheden allermeert de mensheid dat er opnieuw een oorlog tegen de schaduw ophanden is.

In een ultieme poging het kwaad te stoppen aanvaardt Elanor Peavar zijn ultieme taak: het vinden en bij elkaar brengen van de vijf tabletten van Aithur die gegevens bevatten om het kwaad voor eens en voor altijd achter de Wereldrand terug te dringen. In zijn wanhopige zoektocht tegen de tijd word Elanor geholpen door een groep vrienden.

Boektitels Edit

Deel een: De Schemering Komt

Deel twee: Koning van de Nacht

Deel drie: Een Nieuwe Eeuw

Waar speelt het zich af? Edit

De Cyclus Asgardan speelt zich af in het land Darmovan, het grootste rijk van Asgardan. Het land zelf word in het zuiden en oosten door de Wereldzee begrenst terwijl in het westen en noorden hoge bergketens liggen. Daarachter liggen de door de schaduw besmette Noordelijke Landen. In het westen liggen de Draakeilanden waar slechts monikken mogen komen.

Around Wikia's network

Random Wiki