Wikia

Uchronie Wiki

Nederland (De Grote Wereldrepubliek)

151pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Nederland, officieel de Volksrepubliek Nederland, is een land, aangrezend aan De Noordzee, De Volksrepubliek Belgie en De Volksrepubliek Duitsland. Het land telt 20.789.432 inwoners en een oppervlakte van 41.526 km² . De regeringszetel en hoofdstad is Utrecht.
180px-(dai)netherlandflag.png

De Vlag van De Volksrepubliek Nederland

GeschiedenisEdit

Na de 80 jarige oorlog, die concludeerde in de onafhankelijkheid van, de toen nog, Koninkrijk der Nederlanden, werd Nederland een belangrijk land in Europa. Na de vele oorlogen met Frankrijk en Groot- Brittannie, werd Nederland een vazalstaat van Napoleon. De Bataafse Republiek was geboren. Na de tijd van Napoleon werd Nederland een rijk met het tegenwoordige Volksrepubliek Nederland, Volksrepubliek Belgie en de Socialistische staat van Luxemburg. Na de belgische revolutie van 1830, en de Luxemburgse onafhankelijkheid bestond Nederland alleen nog maar uit Nederland. In de Eerste Wereldoorlog was Nederland neutraal, maar ze leverde wel Fokkers aan Duitsland. In de 2de Wereldoorlog koos Nederland de kant van de Geallieerden, omdat zij werd binnengevallen door Nazi- Duitsland. Nederland had tijdens De Grote Ramp meerdere schepen geleverd. Na de Duitse overgave in 1947, en na een deel van de Sovjet- Unie te zijn in 1950, werd Nederland een Marxistische, Gecentraliseerde staat, met de politieke structuur van de Sovjet Unie. Omdat Utrecht centraal lag in de Volksrepubliek, werd Utrecht gekozen als zowel regeringszetel als hoofdstad.

BevolkingEdit

De Nederlandse Republiek bestaat hoofdzakelijk uit Nederlanders, Indonesiërs en Antillianen.

Around Wikia's network

Random Wiki