Wikia

De Noordelijke Landen is een desolate woestijnvlakte tussen de Sneeuwbergen aan de grens van het land Darmovan en de Wereldrand. Het gebied is door de lange jaren van bezoedeling door de schaduw volledig onbewoonbaar. Ondanks dat het in het Hoge Noorden ligt is er heet en benauwd. Uit de grond stijgen giftige dampen op.

Het gebied is lange tijd de woonplaats van de Orcs, een verdorven ras dat alleen voor eigen gewin en moordlust vecht. Het land word de laatste tijd steeds vaker getroffen door rampen, een teken dat de Wereldrand aan het verzwakken is. Volgens een oude voorspelling zal de Doemdag op de Noordelijke Landen plaatsvinden, en zal daar Arthain weer verschijnen om de wereld tot perfectie te herscheppen.

Bekend in de Asgardaanse geschiedenis is de invasie van een mensenleger van prins Throndil Nevarn van Esgador in 1100. Zijn leger, dat preekte van een Kruistocht tegen de Orcs, werd in een hinderlaag door de Orcs volledig vernietigid. Prims Throndil zelf werd onthoofd en zijn hoofd werd op een staak gestoken.

Around Wikia's network

Random Wiki